همه چیز از همه جا
"همه چیز از همه جا"
دانستنی های جالب 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک های مفید

افزایش قد در بزرگسالان
بعد از بسته شدن صفحه رشد در اندامها و ستون فقرات امکان افزایش قد با کمک داروها و دیگر روش های غیر جراحی وجود ندارد. و عمل های جراحی هم تجربه ثابت کرده که عوارض جانبی زیادی دارند که معمولا ارزش متحمل شدن آن را ندارد
(برگرفته از چگونه قد بلند شویم نوشته :استیون سی کامینگز - رابرت گراند ترجمه کامبیز پارتازیان)
 

پيشگيري و درمان
براي اين كه كودكان به اختلالات قد و رشد دچار نشوند بايد آزمايشات طبي و معاينات و ارزيابي رشد و وزن كودك را به صورت منظم انجام داد و بايد شرايطي به وجود آيد كه مشكلات روحي و رواني كودك و مادر به حداقل برسد و در صورتي كه از تغذيه مناسب برخوردار نيستند برنامه غذايي مناسبي برايشان تهيه شود.
استفاده از لبنيات، حبوبات، ميوه و بويژه سبزيجات كه تهيه آن مستلزم هزينه زيادي نيست بسيار ضروري است. در ماه‌هاي اول تولد و تا 2 سالگي بايد درباره رشد كودك، وزن و قد او حساسيت بيشتر نشان داد و او را با همسن و سال‌هايش مقايسه كرد. در صورت مشكوك بودن از نظر قد و سن و نژاد نسبت به ساير كودكان بايد به پزشك مراجعه كرد تا به درمان كودك بپردازد.

 

نقش تغذيه در رشد قدي‌
يكي از عوامل تاثيرگذار بر رشد قدي تغذيه است. ژاپني‌ها توانسته‌اند با تغذيه سالم، متوسط قد جوانانشان را افزايش دهند. در ميان مواد مغذي مصرف به اندازه پروتئين‌ها و املاح بسيار اهميت دارد. يك نوجوان بايد پروتئين مورد نيازش را هر روز و بخصوص چند مرحله در طول روز دريافت كند. بهتر است پروتئين مصرفي از منابع پروتئين حيواني باشد مثل گوشت گوسفند و گاو، مرغ و ماهي، تخم‌مرغ و شير. در ميان املاحي كه براي رشد قدي لازمند كلسيم، فسفر، منيزيم، روي و فلوئور از اهميت ويژه برخوردار هستند. منابع كلسيم شامل لبنيات مثل شير، ماست، پنير، خامه و بستني است. فسفر و منيزيم در گوشت و ديگر منابع پروتئين و حبوبات فراوان است. فلوئور نيز در آب موجود است و آب مصرفي بايستي محتوي1 ppm فلوئور باشد.
تحقيقات اخير اذعان مي‌دارد كه مصرف روي به مقدار كافي موجب رشد قدي مناسب خواهد شد، در خاورميانه و خصوصاً ايران مصرف كم روي موجب كوتاه‌قدي و قدرت جنسي پايين مردان جوان مي‌شود. به علاوه با كمبود روي سطح توانايي‌هاي مغزي و ايمني بدن پايين آمده و ابتلا به بيماري‌هاي مسري زيادتر رخ مي‌دهد.
توصيه متخصصان تغذيه براي نوجوانان، مصرف روزانه 150 گرم گوشت، نصف تا 1 ليوان حبوبات پخته، 2 تا 3 ليوان شير و لبنيات ديگر به همراه سبزيجات فراوان است.
نوجواناني كه در سنين رشد هستند و افزايش قد خوبي ندارند مي‌توانند با مصرف مكمل ويتامين‌ها و املاح، طبق دستور و مصرف هفتگي آهن، رشد قدي‌شان را بهبود بخشند. پس توصيه مي‌شود كساني كه مي‌خواهند قد بلند تري داشته باشند هفته‌اي يكبار جگر و دو بار غذاي دريايي ميل كنند و هر روز چند عدد بادام، بادام زميني و گردو بخورند.
غذاهاي دريايي مثل ماهي، ميگو، جگر و دانه‌هاي روغني حاوي املاح زيادي هستند و فوائد بسياري براي نوجوانان دارند.

پس توصيه مي‌شود كساني كه مي‌خواهند قد بلندتري داشته باشند هفته‌اي يك مرتبه جگر و 2 مرتبه غذاي دريايي ميل كنند و هر روز چند عدد بادام و بادام زميني و گردو بخورند.
يك نكته بسيار مهم در افزايش قد، انجام فعاليت‌هاي ورزشي است. هر چه تحرك ما بيشتر باشد گردش املاح استخواني بيشتر خواهد بود و اين مساله به رشد قدي كمك خواهد كرد. ورزش‌هايي مثل بسكتبال، واليبال، شنا، بدمينتون و تنيس براي كمك به افزايش قد بسيار مفيد‌ند.

تهیه شده از:  faran                     


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
[ یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 17:4 ] [ ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

© 2014 PHP Solutions


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
در این وبلاگ برای شما بازدیدکنندگان محترم مطالبی جالب و زیبا نمایش داده می شود که بنده امیدوارم شما از این مطالب خوشتان بیاید.
به علت بروز بودن، لطفا به صفحات دیگر هم مراجعه کنید.
در ضمن ما مطالب را از سايت ها و خبر گذاري ها برداشته شده و با كمي ويرايش به نمايش شما عزيزان گذاشته مي شود.
لطفا هميشه براي جزييات بيش تر به ادامه مراجعه نماييد. مدير وب : احسان كلاته
آرشيو مطالب
تير 1393
خرداد 1393 ارديبهشت 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 28
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 1158
بازدید کل : 483056
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


كد زير را در قسمت تنظيمات وبلاگ خود قرار دهيد
. .

.
.

.

کد هدایت به بالا

. . .